Bilstylingföretaget som växer i lågkonjukturen
Publicerad oktober 20, 2025
Publicerad oktober 20, 2025

Efter en period i uppförsbacke har bilstylingföretaget SC Styling fått upp farten igen. Under tredje kvartalet ökade omsättningen med 20 procent och antalet köp med 24 procent, en tydlig signal om att tillväxtmotorn nu spinner på alla cylindrar.
SC Styling, en av Nordens mest välkända aktörer inom bilstyling, inledde i juni ett samarbete med Ehandelsutveckling.se, där man tog in extern kompetens i en interim marknadschefsroll.
Målet: att få tillbaka draget i försäljningen efter några tuffare år.
– Vi har kommit igång riktigt bra med vårt samarbete. Det är extra roligt att jobba med någon som har insikt i vår nischade bransch, vilket varit en utmaning tidigare när vi arbetat med externa partners, säger Karl Östlund, CEO på SC Styling.

Bakom tillväxten ligger ett nytt samarbete med företaget Ehandelsutveckling.se som drivs av John Larzon, tidigare marknadschef på Däckskiftarna och CRO-ansvarig på Bythjul.com.
– Fokus initialt har varit att trimma marknadsföringen då tidigare byrå saknade kunskap om bilbranschen och vad som är avgörande för att nå framgång där, säger John Larzon på Ehandelsutveckling.se
John fortsätter:
Nu är det dags att stärka andra områden som är avgörande för att driva långsiktigt framgångsrik e-handel. Jag är förväntansfull inför 2026.
För SC styling är siktet nu inställt på en årsomsättning om 100 miljoner. Förra året så omsätta man lite mindre än hälften av det.